Alkatrészt keresel, de nem találod? Küldd el e-mailben az adattábla fotóját és segítünk megkeresni a megfelelő alkatrészt.

Kérdése van? Írjon nekünk!  info@vaszkoshop.hu 

Rendelés módosítása munkanapokon 15:00-ig lehetséges!

Ügyfélszolgálat: 10:00-16:00-ig (munkanapokon)

Telefonon rendelést nem tudunk fogadni!

GARANCIÁLIS FELTÉTELEK

Garanciális igény bejelentésének elsődleges feltétele a honlapról letölthető garanciális jegyzőkönyv teljes, hiánytalan kitöltése(.xls-ben vagy .pdf-ben letölthető), különös tekintettel azokra a mezőkre, amelyek a termék értékesítésének helyének és idejének pontos beazonosításához szükségesek.


Kérjük, a garanciális igény benyújtása esetén a kitöltött jegyzőkönyvet küldje el emailben a info@vaszkoshop.hu címre vagy küldje el postán a számlát kiállító telephely címére.
Amennyiben nem állapítható meg, hogy a termék értékesítője a Vaszkó és Társa Kft és a törvény által előírt vagy önként vállalt jótállási/szavatossági idő nem telt még le, a garanciális igényt elutasítjuk.

A garanciális jegyzőkönyvhöz csatolandó különálló készülékek, beépítő szettek, akkumulátorok esetén (ha van ilyen) a termékhez tartozó gyártói garanciajegy, alkatrészek esetén a beszerelő szakműhely számlája vagy munkalapja (másolatban), illetve a hibát megállapító műhely szakvéleménye.
A 151/2003. Kormányrendelet 3. pontja alapján:
(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

Miért szükséges a beszerelő szakműhely számlája vagy munkalapja?
Az általunk forgalmazott termékek jelentős része alkatrész, amelyekek többségének szakszerű beépítése - azaz a Kormányrendelet által említett "...megfelelő üzembe helyezése..." - csak olyan módon biztosítható, ha azt megfelelő ismeretekkel rendelkező szakember végzi el. Ezért az ilyen alkatrészek jótállásának feltétele a fent már említett, beszerelő műhely által kiállított tételes számla vagy munkalap másolata.

Miért szükséges a hibát megállapító műhely szakvéleménye?
A jótállási igény feltétele a megvásárolt termék meghibásodása. Egy alkatrész esetén ez a "hordozó" autó nélkül nem mindig egyértelmű, és kiszerelve már nehezebben vizsgálható. Így a szerelői szakvélemény jelentősen gyorsíthatja a folyamatot. Amennyiben szakvélemény nem áll rendelkezésre, a hiba meglétének ellenőrzését a gyártó végzi el. Ez jelentősebb időt is igénybevehet. Ezért javasoljuk, hogy az igényhez csatolja a hibát megállapító szakvéleményt.
Amennyiben a szakvélemény állításainak hitelességét illetően kétség merül fel, továbbra is fenntartjuk a jogot az importőr vagy a gyártó bevonására. Ha a vizsgálat megállapítja, hogy a terméknél nem lépett fel hiba (pl. egy akkumulátor nem hibás, csupán lemerült), a garanciális igényt elutasítjuk.

A fentiek hiányában a garanciára vagy jótállásra vonatkozó igényt nem áll módunkban befogadni.

Figyelem, a szavatosság és jótállás nem vonatkozik, vagy csak részben vonatkozik a terméken külső károkozásból bekövetkezett kár (például baleset, nyomódás, égés, áramingadozás, túlfeszültség, más alkatrész rendellenes működése miatti rongálódás, rendellenes kopás), továbbá a gyártói speciális előírásoknak nem megfelelő használat vagy üzembe helyezés vagy a készülék helytelen, káros körülmények közötti tárolása esetén.

A járműalkatrészek esetén a szavatosság és jótállás nem, vagy csak részben vonatkozik a nem szakszerű, különösen a szükséges szakmai ismeretek hiányában történt beépítésből vagy be nem építhetőségből eredő problémákra.

A gyártói garancia - hacsak a gyártó külön nem tesz kivételt - nem vonatkozik:
- a normális üzemben kopó alkatrészek (akkumulátor, égő, lámpa, biztosíték, fékbetét, féktárcsa, szűrők) nem rendellenes mértékű elhasználódására.
- a termékek nem megfelelő vagy nem rendeltetésszerű használatára (indítóakkumulátor munka- vagy hajtóakkumulátorként történő használata)
- a nem szakszerű javítások, átalakítások következtében bekövetkezett károkra.
- a külső okok (például baleset, ütődés, villámcsapás, áramingadozás) következtében bekövetkezett károkra.

Az alkatrészek jótállása kizárólag az adott alkatrészre vonatkozik, nem terjed ki a munkadíjra és egyéb költségekre.

Az igények elbírálását egyes esetekben a gyártó vagy az importőr végzi, ennek ideje 3 munkanap és 3 hét között változik a termék gyártójától és jellegétől függően.

A pozitív elbírálás után a vevő igényének megfelelően a termék vásárláskori árát és a meghibásodással kapcsolatos szállítási költségeket visszatérítjük, vagy - ha erre van mód és a vásárló a termék cseréjét kérte - a terméket azonosra, vagy azzal megegyező használati értékűre kicseréljük.

Nem fogyasztónak minősülő vásárlók számára biztosított jótállás:
Bizonyos termékek esetén a gyártó vagy importőr nem vizsgálja a fogyasztói jogviszony fennállását. Ilyen esetekben a fogyasztónak nem minősülő vásárlók panaszát is jótállási igényként kezeljük.

Jótállási igénybejelentés, ügyintézés helye
Jótállási igény alapértelmezetten a számlát kibocsájtó telephelyen érvényesíthető. Jótállási igény a vásárló távollétében, elektronikus úton is indítható a jegyzőkönyv kitöltésével és elküldésével (ld. fentebb). A jótállási igény indításának feltétele azonban a termék visszaérkezése.
A termék ideszállításának költsége a vevőt terheli, ám elfogadott jótállási igény esetén a – Vaszkó és Társa Kft nevére kiállított számlával igazolt, életszerű összegű - szállítási költséget a termék árával együtt visszatérítjük.